Z vsebinskim marketingom do odličnih rezultatov

Vsebinski marketing, ki mu pravimo tudi content marketing, postaja vse bolj priljubljen način komunikacije s strankami, saj hkrati pospešuje prodajo in krepi tako prepoznavnost kot ugled blagovne znamke. Zakaj je tako priljubljen? Predvsem zaradi tega, ker ga stranke ne zaznavajo kot vsiljivega, temveč kot koristnega – in ga tako za razliko od drugih oblik marketinga sprejmejo s široko odprtimi rokami oziroma se nanj celo same naročijo.

Kaj vse je vsebinski marketing?

Lahko bi rekli, da je vsebinski (content) marketing nasprotje umeščanju produktov oziroma »product placementu«. Pri slednjem se je določene proizvode oglaševalo tako, da se jih je umeščalo v posamezne vsebine (na primer v filme, pri čemer lahko kot enega najbolj znanih omenimo priznano znamko sončnih očal v klasiki Top Gun). Vsebinski marketing pa je ta koncept predrugačil. Osnovni namen ni vsebina, temveč je osnovni namen prodaja oziroma grajenje blagovne znamke, vsebina pa pri tem služi za podporo.

Vsebinski marketing

Content marketing je pomemben del grajenja blagovne znamke.

Kot vsebinski marketing tako poznamo razne televizijske oddaje, ki prodajajo proizvod, a poleg ponujajo še zanimive in informativne prispevke s posameznih povezanih področij (na primer prodaja prehranskih dodatkov v obliki oddaje za zdravo življenje). Prav tako štejemo za vsebinski marketing revije, ki jih svojim strankam pošiljajo posamezna podjetja (na primer revije z novicami o avtomobilih posamezne blagovne znamke). Najbolj pa se je vsebinski marketing razvil na spletu – natančneje v obliki email marketinga.

Zakaj vsebinski marketing tako dobro prodaja?

Enostavno: ker gre za marketing z dodano vrednostjo. Če pošiljate strankam zgolj oglasni material, se ga bodo hitro zasitile, če tega spremljajo vsebine, ki so zanimive in jih z veseljem berejo, pa ne le, da jih bodo prebrale enkrat, temveč se bodo nanje celo naročile. Kadar pošta ni zgolj oglasna, temveč tudi informira ali pa tudi prinaša zgolj zabavne teme, je ta zagotovo precej bolje sprejeta. Za dober vsebinski marketing se torej izplača potruditi in tako s strankami graditi odnos, ki se ga ne bodo nikoli zasitile. Saj veste – nič ni lepšega kot stranka, ki dejansko komaj čaka novosti.

In kaj je pri vsebinskem marketingu najbolj pomembno? Gotovo kakovost vsebine, ki pa mora biti prilagojena ciljni skupini. Tako se za nekatere čisto dobro obnese, če pošljejo stranki na njen elektronski naslov poleg nove prodajne ponudbe še kak poljuden članek, drugi pa se morajo potruditi za nekoliko resnejše intervjuje ali bolj strokovno pripravljene članke. Presenetljivo, a tudi »rumeni tisk« in povsem trivialne stvari, kot so horoskopi, se lahko obrestujejo – če jih le pošiljamo na naslove ljudi, ki so jim takšne stvari dejansko všeč in zanimive.