Kaj vse upoštevati pri registraciji stare domene?

Se ukvarjate z optimizacijo spletnih strani? Postavljate mrežo lastnih blogov, na katerih izdelujete povezave do drugih spletnih mest, s katerimi želite biti v iskalnikih uvrščeni na višjih in bolj vidnih mestih? Se morda ravno prepričujete, da bi s tem začeli, vendar vas skrbi, da vaši podporni blogi ne bodo izpolnili pričakovanj? Če ne boste upoštevali nekaterih navodil, gre zares lahko hitro kaj narobe. Zato smo si vzeli čas in pripravili prispevek, v katerem razkrivamo, kaj vse morate upoštevati, ko registrirate staro domeno.

Na katere metrike naj se osredotočim?

Ali se sploh izplača osredotočiti na metrike? Vsekakor jih je pametno preveriti, saj tako lahko hitro ugotovite, za kako kakovostno domeno gre. Večino izmed metrik se sicer da umetno zvišati, zato je dobro, da poleg metrik preverite tudi spisek povezav, ki kažejo do domene, katero želite registrirati.

Včasih je najboljši podatek o kakovosti domene pokazala Googlova metrika PR (PageRank), vendar ta že več let ni bila posodobljena, zato pri ocenjevanju kakovosti domene ne pride več v poštev. Danes velja preveriti naslednje.

Ahrefs

  • UR (URL Rating) – Na logaritemski lestvici od 1 do 100 pove, kako avtoritativna je posamezna stran spletnega mesta in kako verjetno je, da bo v iskalniku uvrščena na visoka mesta.
  • DR (Domain Rating) – Tudi v tem primeru gre za logaritemsko lestvico od 1 do 100, kar pomeni, da je mnogo lažje domeno spraviti z 10 na 20 kot pa s 40 na 50. Metrika ocenjuje celoten profil povezav, ki kažejo na izbrano domeno. Pove torej, kako avtoritativna je domena.
  • AR (Ahrefs Rank) – Če bi primerjali vse spletne strani na internetu in jih razporedili od najboljše do najslabše (na podlagi profila povezav), bi dobili metriko AR. Stran s številko 1 ima po tej logiki največjo možnost za dobro uvrščanje v iskalnikih.

Alexa

Metrika spletnega orodja Alexa je podobna prej omenjeni metriki AR. Razlika je v tem, da Alexa ne ocenjuje profila povezav, temveč obiskanost posameznih spletnih mest. Najbolj obiskana spletna stran ima metriko 1, druga najbolj obiskana 2 itd. Podatki so zajeti s pomočjo vtičnikov brskalnikov, ki jih uporabljajo ljudje širom celega sveta. Pri izračunu se upošteva tako število obiskovalcev kot tudi število obiskanih (pod)strani.

Majestic

  • CF (Citation Flow) – Metrika, ki ima razpon od 0 do 100, oceni avtoriteto domene tako, da upošteva število povezav (in število domen), ki imajo do dotične domene zgrajene povezave.
  • TF (Trust Flow) – Tudi ta metrika ima lestvico od 0 do 100, za razliko od CF pa upošteva tudi avtoriteto oziroma kakovost spletne strani, s katere je do dotične domene kreirana povezava. Gre torej za bolj verodostojno metriko, kot je CF.

Opomba: Priporočamo vam, da pred registracijo domene preverite razmerje med CF in TF. Domena je po vsej verjetnosti dobra, v kolikor je CF/TF > 0,7. Seveda pa hkrati upoštevajte, da tako CF kot TF nista prenizki številki (npr. nižji od 15).

Moz

  • DA (Domain Authority) – Metrika pove, kako dobro naj bi rangirala domena oziroma spletna stran na lestvici od 1 do 100. Upošteva različne dejavnike, med drugim tudi kakovost in število domen, ki imajo do dotične spletne strani ustvarjene povezave, ter število vseh povezav.
  • PA (Page Authority) – Metrika je zelo podobna metriki DA, le da je osredotočena na posamezno (pod)stran spletnega mesta, ne pa na domeno kot celoto. Tudi v tem primeru velja logaritemska lestvica od 1 do 100, pri kateri višja številka pomeni boljšo stran.

Opomba: Po naših opažanjih Moz indeksira, relativno gledano, zelo malo spletnih strani, zato sta obe metriki pogosto precej nižji, kot bi morali biti v resnici. Zaradi tega vam priporočamo, da na odločitev o registraciji domene metriki ne vplivata v preveliki meri.

Naj pred registracijo domene pogledam še kaj drugega?

Vsekakor ne glejte samo metrik. Da bo registracija domene uspešna in da bo vaš podporni blog, ali karkoli že mislite na stari domeni narediti, avtoritativen in kakovosten, preverite vsaj še tri stvari:

  • Starost domene – Starejša kot je domena, večja je verjetnost, da bo spletna stran v iskalnikih uvrščena na višja mesta. Svetujemo vam, da registrirate domeno, ki je stara vsaj 5 let.
  • Zgodovina domene – Zelo pomembno je, da pred registracijo domene preverite njeno zgodovino. Na spletni strani Web Archive vpišite URL naslov in preglejte stanje spletne strani v preteklosti. Če so bile na spletni strani kdaj objavljene sumljive vsebine, npr. povezane z erotiko, loterijo, pranjem denarja ali kaj podobnega, domene ne registrirajte.
  • Profil povezav – Na spletu obstaja cela vrsta orodij, s katerimi lahko preverite, s katerih spletnih mest so do dotične domene narejene povezave. Preverite ta spletna mesta in se prepričajte, da gre za kakovostna spletišča z legalno vsebino.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja