Kaj vse upoštevati pri registraciji stare domene?

Se ukvarjate z optimizacijo spletnih strani? Postavljate mrežo lastnih blogov, na katerih izdelujete povezave do drugih spletnih mest, s katerimi želite biti v iskalnikih uvrščeni na višjih in bolj vidnih mestih? Se morda ravno prepričujete, da bi s tem začeli, vendar vas skrbi, da vaši podporni blogi ne bodo izpolnili pričakovanj? Če ne boste upoštevali nekaterih navodil, gre zares lahko hitro kaj narobe. Zato smo si vzeli čas in pripravili prispevek, v katerem razkrivamo, kaj vse morate upoštevati, ko registrirate staro domeno.

Na katere metrike naj se osredotočim?

Ali se sploh izplača osredotočiti na metrike? Vsekakor jih je pametno preveriti, saj tako lahko hitro ugotovite, za kako kakovostno domeno gre. Večino izmed metrik se sicer da umetno zvišati, zato je dobro, da poleg metrik preverite tudi spisek povezav, ki kažejo do domene, katero želite registrirati.

Včasih je najboljši podatek o kakovosti domene pokazala Googlova metrika PR (PageRank), vendar ta že več let ni bila posodobljena, zato pri ocenjevanju kakovosti domene ne pride več v poštev. Danes velja preveriti naslednje.

Ahrefs

  • UR (URL Rating) – Na logaritemski lestvici od 1 do 100 pove, kako avtoritativna je posamezna stran spletnega mesta in kako verjetno je, da bo v iskalniku uvrščena na visoka mesta.
  • DR (Domain Rating) – Tudi v tem primeru gre za logaritemsko lestvico od 1 do 100, kar pomeni, da je mnogo lažje domeno spraviti z 10 na 20 kot pa s 40 na 50. Metrika ocenjuje celoten profil povezav, ki kažejo na izbrano domeno. Pove torej, kako avtoritativna je domena.
  • AR (Ahrefs Rank) – Če bi primerjali vse spletne strani na internetu in jih razporedili od najboljše do najslabše (na podlagi profila povezav), bi dobili metriko AR. Stran s številko 1 ima po tej logiki največjo možnost za dobro uvrščanje v iskalnikih.

Alexa

Metrika spletnega orodja Alexa je podobna prej omenjeni metriki AR. Razlika je v tem, da Alexa ne ocenjuje profila povezav, temveč obiskanost posameznih spletnih mest. Najbolj obiskana spletna stran ima metriko 1, druga najbolj obiskana 2 itd. Podatki so zajeti s pomočjo vtičnikov brskalnikov, ki jih uporabljajo ljudje širom celega sveta. Pri izračunu se upošteva tako število obiskovalcev kot tudi število obiskanih (pod)strani.

Majestic

  • CF (Citation Flow) – Metrika, ki ima razpon od 0 do 100, oceni avtoriteto domene tako, da upošteva število povezav (in število domen), ki imajo do dotične domene zgrajene povezave.
  • TF (Trust Flow) – Tudi ta metrika ima lestvico od 0 do 100, za razliko od CF pa upošteva tudi avtoriteto oziroma kakovost spletne strani, s katere je do dotične domene kreirana povezava. Gre torej za bolj verodostojno metriko, kot je CF.

Opomba: Priporočamo vam, da pred registracijo domene preverite razmerje med CF in TF. Domena je po vsej verjetnosti dobra, v kolikor je CF/TF > 0,7. Seveda pa hkrati upoštevajte, da tako CF kot TF nista prenizki številki (npr. nižji od 15).

Moz

  • DA (Domain Authority) – Metrika pove, kako dobro naj bi rangirala domena oziroma spletna stran na lestvici od 1 do 100. Upošteva različne dejavnike, med drugim tudi kakovost in število domen, ki imajo do dotične spletne strani ustvarjene povezave, ter število vseh povezav.
  • PA (Page Authority) – Metrika je zelo podobna metriki DA, le da je osredotočena na posamezno (pod)stran spletnega mesta, ne pa na domeno kot celoto. Tudi v tem primeru velja logaritemska lestvica od 1 do 100, pri kateri višja številka pomeni boljšo stran.

Opomba: Po naših opažanjih Moz indeksira, relativno gledano, zelo malo spletnih strani, zato sta obe metriki pogosto precej nižji, kot bi morali biti v resnici. Zaradi tega vam priporočamo, da na odločitev o registraciji domene metriki ne vplivata v preveliki meri.

Naj pred registracijo domene pogledam še kaj drugega?

Vsekakor ne glejte samo metrik. Da bo registracija domene uspešna in da bo vaš podporni blog, ali karkoli že mislite na stari domeni narediti, avtoritativen in kakovosten, preverite vsaj še tri stvari:

  • Starost domene – Starejša kot je domena, večja je verjetnost, da bo spletna stran v iskalnikih uvrščena na višja mesta. Svetujemo vam, da registrirate domeno, ki je stara vsaj 5 let.
  • Zgodovina domene – Zelo pomembno je, da pred registracijo domene preverite njeno zgodovino. Na spletni strani Web Archive vpišite URL naslov in preglejte stanje spletne strani v preteklosti. Če so bile na spletni strani kdaj objavljene sumljive vsebine, npr. povezane z erotiko, loterijo, pranjem denarja ali kaj podobnega, domene ne registrirajte.
  • Profil povezav – Na spletu obstaja cela vrsta orodij, s katerimi lahko preverite, s katerih spletnih mest so do dotične domene narejene povezave. Preverite ta spletna mesta in se prepričajte, da gre za kakovostna spletišča z legalno vsebino.

Gostovanje spletnih strani v Sloveniji

Boste kmalu postali ponosni lastnik spletne strani, namenjeni slovenski publiki? Če smo uganili, vam lahko le čestitamo, zaželimo veliko sreče ter podamo tudi nasvet, ki vam bo vsekakor koristil. Da ne bomo preveč ovinkarili, kar na začetku zapišimo bistvo današnjega prispevka: »Spletno gostovanje zakupite v Sloveniji!«.

Ste razmišljali, da bi gostovanje zakupili pri kakšnem izmed znanih tujih ponudnikov, kjer vam storitev nudijo po izjemno ugodnih cenah? Cena je zaradi velikega števila naročnikov morda res nizka, a vedeti morate, da se vam odločitev za tujega ponudnika gostovanja ne bo obrestovala. Nasprotno, po vsej verjetnosti boste že čez mesec ali dva iskali ponudnika v Sloveniji ter se dogovarjali za prenos spletne strani na »domači« strežnik. Prav verjetno pa tudi je, da se boste s tujim ponudnikom pregovarjali glede vračila denarja.

Vračilo denarja

Večina ponudnikov zagotavlja vračilo denarja v roku 30 dni.

Dovolite, da vam naštejemo glavne razloge, zakaj je v primeru slovenske spletne strani edina logična izbira zakup spletnega gostovanja pri domačem ponudniku.

1. Kot že omenjeno imajo tuji ponudniki mnogo večje število naročnikov kot domači. Posledično so tudi njihovi strežniki mnogo bolj natrpani, pogosto prenatrpani. In zaradi prenatrpanosti ni prav nič nenavadno, da pogosto prihaja do neodzivnosti ali celo izpadov delovanja spletnih strani, saj strežniške zmogljivosti večkrat dosegajo svoj maksimum.

2. Na odzivnost spletne strani v veliki meri vpliva oddaljenost obiskovalcev od strežnika, na kateri spletna stran gostuje. Če je torej naša spletna stran gostovana v ZDA, naši obiskovalci pa prihajajo iz Slovenije, je logično, da bodo morali na prikaz posamezne podstrani počakati nekoliko dlje.

Se vam zdi, da to niti ni tako pomembno? Da kakšna sekunda čakanja več ne bo naredila bistvene razlike? Če razmišljate tako, naj vam kar hitro povemo, da se motite. Številke raziskave, med katerimi je najbolj odmevna analiza spletne trgovine Amazon, so pokazale, da hitrost nalaganja spletne strani močno vpliva na vedenje obiskovalcev. Hitre spletne trgovine prodajo več, prav tako pa obiskovalci hitrim spletnim stranem bolj zaupajo, na njih preživijo več časa, jih pogosteje obiščejo in tudi pregledajo večje število strani spletišča.

Čakanje na spletno stran

Danes ljudje nimajo potrpljenja, da bi pregledovali počasne spletne strani.

3. Gostovanje spletnih strani v Sloveniji za seboj potegne tudi večjo vidnost v spletnih iskalnikih, kot je Google. Tudi Google namreč veliko da na dobro uporabniško izkušnjo, katere pomemben del je hitrost nalaganja spletnih strani. Če se strani nalagajo počasi, Google smatra, da je uporabniška izkušnja slaba (kar je tudi res), zato takšne spletne strani v svojem iskalniku uvršča na nižja mesta.

Imate spletno stran že postavljeno, strežnik ste zakupili v tujini, radi pa bi povečali vidnost organskih rezultatov v iskalniku Google? Kot vidite, se vam ponuja odlična priložnost, da storite prav to. Gostovanje zakupite v Sloveniji in spletno stran čim hitreje prenesite. Izboljšanje pozicij v iskalniku Google sicer ne bo takojšnje, toda v roku nekaj mesecev bi že morali opaziti napredek.

4. Marsikomu zelo pomemben razlog, da se odloči za domačega ponudnika, je tudi jezik, v katerem mu je na voljo tehnična podpora. Zagotovo se je o tako pomembni in specifični storitvi, kot je gostovanje spletnih strani, mnogo lažje sporazumevati v slovenskem jeziku. Poleg tega so klici znotraj države običajno cenejši od klicev v tujino.

Naj za konec bistvo prispevka poudarimo še enkrat: »Če imate ali boste imeli spletno stran v slovenskem jeziku, zakupite spletno gostovanje v Sloveniji.«

Z vsebinskim marketingom do odličnih rezultatov

Vsebinski marketing, ki mu pravimo tudi content marketing, postaja vse bolj priljubljen način komunikacije s strankami, saj hkrati pospešuje prodajo in krepi tako prepoznavnost kot ugled blagovne znamke. Zakaj je tako priljubljen? Predvsem zaradi tega, ker ga stranke ne zaznavajo kot vsiljivega, temveč kot koristnega – in ga tako za razliko od drugih oblik marketinga sprejmejo s široko odprtimi rokami oziroma se nanj celo same naročijo.

Kaj vse je vsebinski marketing?

Lahko bi rekli, da je vsebinski (content) marketing nasprotje umeščanju produktov oziroma »product placementu«. Pri slednjem se je določene proizvode oglaševalo tako, da se jih je umeščalo v posamezne vsebine (na primer v filme, pri čemer lahko kot enega najbolj znanih omenimo priznano znamko sončnih očal v klasiki Top Gun). Vsebinski marketing pa je ta koncept predrugačil. Osnovni namen ni vsebina, temveč je osnovni namen prodaja oziroma grajenje blagovne znamke, vsebina pa pri tem služi za podporo.

Vsebinski marketing

Content marketing je pomemben del grajenja blagovne znamke.

Kot vsebinski marketing tako poznamo razne televizijske oddaje, ki prodajajo proizvod, a poleg ponujajo še zanimive in informativne prispevke s posameznih povezanih področij (na primer prodaja prehranskih dodatkov v obliki oddaje za zdravo življenje). Prav tako štejemo za vsebinski marketing revije, ki jih svojim strankam pošiljajo posamezna podjetja (na primer revije z novicami o avtomobilih posamezne blagovne znamke). Najbolj pa se je vsebinski marketing razvil na spletu – natančneje v obliki email marketinga.

Zakaj vsebinski marketing tako dobro prodaja?

Enostavno: ker gre za marketing z dodano vrednostjo. Če pošiljate strankam zgolj oglasni material, se ga bodo hitro zasitile, če tega spremljajo vsebine, ki so zanimive in jih z veseljem berejo, pa ne le, da jih bodo prebrale enkrat, temveč se bodo nanje celo naročile. Kadar pošta ni zgolj oglasna, temveč tudi informira ali pa tudi prinaša zgolj zabavne teme, je ta zagotovo precej bolje sprejeta. Za dober vsebinski marketing se torej izplača potruditi in tako s strankami graditi odnos, ki se ga ne bodo nikoli zasitile. Saj veste – nič ni lepšega kot stranka, ki dejansko komaj čaka novosti.

In kaj je pri vsebinskem marketingu najbolj pomembno? Gotovo kakovost vsebine, ki pa mora biti prilagojena ciljni skupini. Tako se za nekatere čisto dobro obnese, če pošljejo stranki na njen elektronski naslov poleg nove prodajne ponudbe še kak poljuden članek, drugi pa se morajo potruditi za nekoliko resnejše intervjuje ali bolj strokovno pripravljene članke. Presenetljivo, a tudi »rumeni tisk« in povsem trivialne stvari, kot so horoskopi, se lahko obrestujejo – če jih le pošiljamo na naslove ljudi, ki so jim takšne stvari dejansko všeč in zanimive.